Flytta och skämmas.

Igår tittade jag på en lägenhet jag eventuellt skulle flytta till. Först var det en tjej där som höll på att flyttstäda, sedan en kille med dryg attityd. Jag hörde fel på hur stor den var, upptäckte ett rum till. Det var en bra lägenhet, vid Övre Husargatan. Längst ner, så lite väl mycket insyn. Jag var skeptisk, sen upptäckte jag den öppna spisen. Gick därifrån för att fundera.

Inatt var det verklighet blandat med fiktion. Jag skulle till en kompis och fira hennes barn, men jag kände mig ofräsch och hade sovtröja på mig, utan bh, så jag var generad över det. Ett tag hade jag skinnbyxor på mig, sedan var det en kort kjol där jag var tvungen att se till så inte trosorna syntes. Jag hade inte med presenten, och var tvungen att skriva hemtenta, så jag funderade på att inte komma. Särskilt när bussen inte släppte av mig på rätt hållplats. Sedan insåg jag att jag var nära, så jag ringde så de fick guida mig. Det visade sig att jag var i en dinosauriepark. Jag kom fram, fast jag skämdes. Under bordet funderade jag på att klä mig i hennes örngott med Lilla Anna på, tills jag insåg att det bara fanns ett hål. Hon tänkte detsamma och försökte ge mig en jeansklänning, men det var barnstorlek, så det gick inte. En tjej där som jag redan kände, fick hälsa på engelsktalande Eric som jag var.

Flyttas och skämmas, det är alltså de senaste nätternas tema.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0