För er som känner er dåligt uppdaterade.

Jag skriver projektarbete just nu, B-uppsats som ska bli runt 20 sidor sägs det. Jag och en kille i skolan började fundera kring normer i samhället, då vår hypotes var att bilden av samhället inte förändras lika snabbt som samhället självt och dess normer. Vi valde att analysera etnicitetsnormen i bilderböcker för barn. De vi pratar med tycker det är intressant och det tycker vi också, men DET ÄR SÅ SVÅRT! Vi slänger ur oss vissa frustrerade ickepolitiska termer ibland. Hur många invandrare, utlänningar, etniskt avvikande skildras i bild eller text? Vad innebär det? Vad är svenskt? Det finns en viss stereotyp, men alla är ju inte sådana. Jag vet inte riktigt hur vi ska fortsätta. Är det empirin eller våra fördomar vi utforskar? Vad ska vi läsa från resultatet och hur ska vi komma fram till det?

Idag har jag städat och tittat på min bras-DVD som faktiskt visade sig vara mysig och rogivande, trots det töntiga i fenomenet som stundvis fick mig att le.

Nästa helg åker jag och hälsar på Ida i Gislaved.

I mars är det fest med kören tre av fyra helger, och en av dem är det en extra fest dagen efter, utanför kören.

Annars vet jag inte, vad mer vill ni veta?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0