Det försvann några decimeter till slut.

Jag har klippt mig. Den gången jag blev mest nöjd var i Österrike på frisörskola. Jag bad henne klippa topparna och precis innan hon börjar säger hon på tyska som jag inte förstår direkt.
- Bli inte förvånad om det försvinner mycket här bak.
- Nej då! ...eller vänta, vad sa du?

Hon förklarade och fick klippa så. Väldigt uppklippt, där det kortaste var någon decimeter endast. Uppenbarligen kan jag inte förklara detta bra. Jag har gjort några försök sedan dess men de får inte till det.

Igår lät det som de förstod. Gick till Göteborgs Frisörskola. De går en privat, nio månader lång utbildning och hade precis börjat sin tremånaders praktik efter ett halvår på utbildningen. Jag vet inte vad min frisör gjort under den tiden dock, han kändes väldigt handfallen. Ropade på läraren hela tiden, för varje hårstrå som skulle klippas av kändes det som.  Började med att dela upp håret efter lärarens instruktioner, men frågade först efteråt var jag brukade ha min bena, så det fick göras om och var ändå fel när läraren kom.

Tog så lite i taget att jag blev orolig att han inte skulle få bort allt det slitna. Det är väl runt ett år sedan jag klippte mig sist, så det var några decimeter som skulle bort. När jag kommenterade sa han att han skulle ta mer sedan. Men den stunden kom aldrig och plötsligt var han tydligen färdig. Han frågade vad jag tyckte och eftersom jag inte fått en chans att titta på det ordentligt med extra spegel sa jag som det var, att jag inte visste. Läraren kom och först då fick jag tillfälle att säga att det var därför jag inte visste vad jag tyckte.

Jag visste inte riktigt vad jag skulle tycka då heller, för det blev ju inte alls som jag hade tänkt mig. Jag vet fortfarande inte, får se hur det känns när jag tvättat det imorgon bitti. Jag hoppas på ett lättare hår som kan utnyttja sitt självfall. Jag trivs med lockar.

Precis efteråt är man kritisk, sedan vänjer man sig och så finns den bara där, som en del av en själv som man inte reflekterar nämnvärt över. Likadant i provhytten är man kritisk och skeptisk, men när plagget väl följt med hem så blir det använt utan större reflektion.

Tidigare har jag haft bra erfarenheter av frisörskolor, min bästa klippning någonsin var på en sådan, men den här gången känner jag mig lite kritisk.

Kommentarer
Postat av: Bessie

Trevlig blogg! ;'D



Snälla, du kan väl skicka en kommentar om vad du vill läsa i min blogg? Puppiieyes

2010-04-02 @ 17:31:31
URL: http://besidethelove.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0