Bilder från jul och Trosa.


Tågförseningar verkar höra julen till, särskilt när Sverige överraskats med kyla och snö. I väntan på brodern roade jag mig med att ta kort på skylten på perrongen. På julafton sedan gick vi på promenad längs ån och ut till havet där dimman och isen låg. Vackert och kyligt.

Detta fick bli min julhälsning, Trosa å och vintrig idyll.

Huset till höger är tydligen Sveriges minsta hotell, och det hade till och med ganska många stjärnor. Två rum på nedervåningen och en vit på övervåningen. Och ja, varför inte fira bröllopsnatt där, verkar ju mysigt, precis vid ån i Trosa. Hotell Vega hette det tror jag.

Julfton. Kalle Anka, ljus, julgran med julklapparna under och brasa i öppna spisen. Den spontana bilden på ljuslyktorna är just nu min bakgrundsbild på mobilen.

Kommentarer
Postat av: Malin

FIna bilder vännen min!

2010-01-17 @ 10:07:44
URL: http://momalola.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0