Blöta tandläkare.

Jag slutade 12 igår. Tanken var att jag skulle sova lite på eftermiddagen eftersom det inte blivit tillräckligt med sömn på natten. Det blir sällan det när jag jobbar och kommer hem klockan elva och sedan börjar klockan nio morgonen efter, vilket är ganska vanligt. Det kräver i så fall att jag går och lägger mig direkt när jag kommer hem och det ska ganska mycket till för att jag ska göra det.

Jag åkte hem och tog det lugnt men det blev ingen sömn. Det gjorde att jag inte var helt pigg på kvällen och det i sin tur gjorde att mitt festhumör var ganska skört, som Petra uttryckte det. Jag hade ändå trevligt. Först en fest där jag som icketandläkare kände mig ganska mycket i minoritet, samt mitt dåliga samvete, för att jag inte lagat mitt hål i tanden, växte sig större. Den lägenheten var tydligen också på 37 kvadrat, precis som min. Jag vet inte hur många som kom, men jag räknade till 24 stycken någon gång innan alla hade kommit. Fascinerande hur väl lägenheten kunde sluka folk, för det kändes inte påträngande trångt ändå.

På slutet blev det lite dans, sedan gick vi vidare till tandläkarnas festvilla Munhålan där det blev ännu mer dans. Särskilt i början var det bra musik och lagom med folk, men sedan blev det trängre och musiken inte lika bra. Det märks att man är för nykter när man börjar störa sig på folk som knuffar till en hela tiden. Jag fick en öl på mig bakifrån och en lång kille hastade därifrån. Jag blev lite irriterad. Om man spiller en öl på någon kan man väl i alla fall ha vett att be om ursäkt? Hade ganska pösiga byxor vilket gjorde att vätan kändes lite mer eftersom den inte var konstant. Det förtog mitt festhumör något. Jag kände ju hur blöt jag var och försökte se det också. Då kommer den långa killen tillbaka.

- Det är ingen som har spillt på dig, det är lugnt!
- Jag känner ju att jag är blöt, så jo det är det!


Jag sa inte att jag visste att det var han som spillt och han försvann igen. Jag antar att kommentaren var något slags försök att släta över det hela, men det gjorde mig bara ännu mer irriterad. Kanske var han för full för att be om ursäkt när det hände, men varför skulle han försöka inbilla mig att det inte hade hänt?

Jag härdade ut och mina kläder började torka. Musiken var fortfarande lite sådär dock. Sedan fick jag en drink över mig, bakifrån igen, på samma ställe på dansgolvet, och återigen ingen som bad om ursäkt. Den här gången blev jag ännu blötare och det kändes ungefär som om jag hade kissat på mig. Det punkterade mitt festhumör för gott och strax därefter gick vi hem.

Det var en ganska trevlig kväll ändå, trots det negativa jag här har målat upp, men jag kände att jag inte kunde utnyttja den till fullo. Idag ska jag strax iväg och jobba så kanske var det bra att det inte blev för mycket festande. Imorgon är jag sugen på soffa och film. Jag har ju DVD-spelare. Och fjorton nya filmer. Ifall det hade gått er förbi...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0