Apoteket förändras.

I söndags rev jag morot och tumme på rivjärnet. Hoppsan. Nåja. Men ajdå, det blöder visst mer än jag trodde. Sköljde och insåg att det var ganska djupt. Satte på ett Mumin-plåster och kände mig lite ynklig. Plast är inte bra i längden och färgglada motiv glädjer mer om de inte blir vardag, så jag gick till Apoteket igår, för det känns som jag kommer få ha plåster ganska länge nu.

Visste ni att det finns plåsterspray? Jag kände mig lite skeptisk och det kostade 75 kronor (även om det var 50 appliceringar) så jag struntade i apotekarens tips. Köpte istället en vanlig familjeförpackning med olika varianter och en särskild för händer som var vattentålig. Trots att såret hade slutat blöda fick fingerplåstret det att blöda lite igen både igår och idag, dumt nog. Motsatt effekt än tänkt, enligt min mening.

Väl på apoteket tänkte jag hämta ut allergimedicin. Jag har i flera års tid ätit det varje dag och på receptet har stått Zyrlex, vilket alltid har bytts ut mot Cetirizin som är mycket billigare. Zyrlex kostar 300 kronor och Cetirizin kostar 80 kronor, och såvitt jag vet så är det i princip samma sak. Nu har tydligen reglerna ändrats dock, så jag fick inte byta ut det. Ringde vårdcentralen idag och bad dem ändra i receptet.

Det händer saker på Apoteket. Jag hänger inte med.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0