Kalle Anka med dunderhonung.

Mamma och son undrar när Kalle Anka-tidningen ska komma, de hittar den inte. Jag ringer till de som vet mer om tidningar.

- När kommer Kalle Anka?
- Vad menar du?
- Har en kund som letar efter Kalle Anka.
- Jaha, jag trodde du menade...
- ...julafton klockan tre? Haha, nej.


Han visste inte dock. Senare under kvällen ser jag en tjej som jag vet har hand om tidningar. Hon säger att den nya tidningen kom i måndags, så de hittade den väl bara inte. Jag tror vi glider in på Bamse istället, av någon anledning, eller så är det bara en efterkonstruktion för att motivera mitt svar på följande kommentar.

- Det letade väl bland bodybuildingstidningarna istället, därför de inte hittade den.
- Ja, han är ju rätt stark.
(Jag tänkte på Bamse när jag sa så i alla fall.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0