Valborg: Grattis Knugen!

image135image134
Skumbad på Järntorget.               Manskör i Trädgårdsföreningen efter mösspåtagning.

Jag känner mig nöjd med min Valborg, det är en tillräckligt hög dos och jag har bestämt mig för att stanna hemma nu istället för att titta på Cortégen. Det hade varit trevligt, särskilt eftersom jag vet att kören sitter och sjunger och myser och tittar på den tillsammans, men det får bli nästa år istället. Var tvungen att hämta ut min balklänning och åka hem med den, och här tog energin slut. Vid Järntorget var det tydligen någon som var sugen på skumbad i fontänen, även om det inte var någon som badade i den just då.

Idag har jag sjungit vårsånger med Stella på radio och i Trädgårdsföreningen. Däremellan satt vi på en liten gräsplätt vid Korsvägen och åt lite lunch. Man hade ju alltid något att titta på, men det var inte särskilt idylliskt lugn direkt. Hade köpt mig en sallad därintill, men den vinägrettesåsen var inte att leka med! Usch, så mycket vinäger det var. Synd att jag inte orkade gå och klaga egentligen. Det var ganska mycket folk i Trädgårdsföreningen, det är flera körer, tal, balett, orkester och mösspåtagning, en tradition sedan 1953. Avslutades med härlig manskör. Nu har vintern äntligen ra!

Den som vill lyssna på vårt radioinslag kan klicka på 11.30-12.00 onsdag 30 april på P4 Göteborg Lyssnararkiv. Det är ungefär en kvart in i det klippet och det ligger kvar i 30 dagar.

Kommentarer
Postat av: Soha

Hoppas du får en trevlig valborg :)

2008-04-30 @ 20:00:20
URL: http://sohaa.blogg.se
Postat av: Josiee

ha nu en skön valborg:)

2008-04-30 @ 20:09:27
URL: http://josieeme.blogg.se/fashion/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0