Rödbetor ger lustiga bieffekter.

Ikväll har vi styrelsemöte hemma hos mig och jag ska bjuda på middag.
Jag fick reda på att det skulle finnas en vegetarian ibland oss.
Som vanligt när det gäller mig ställer det till vissa mentala problem.

- Ok, inget kött. Hm.... kött.... kött.... kött.... kött. Äsch.

Hade allmän fantasibrist och kände mig nödd att göra en tråkig tomatsås. Det är väl som i Triss-reklamen: Plötsligt händer det! I Frukt&Grönt-avdelningen kom jag nämligen på att rotfrukter i ugn var en mycket bättre idé och slängde ner ingredienser i min korg. Det som blir spännande nu är att se om jag tagit för mycket eller för lite rotfrukter, hur mycket rotfrukter kan sju personer få i sig egentligen? Samt hur vi alla sju ska få plats vid mitt lilla bord som helst bara vill ha fyra personer kring sig. På pizza/spel-kvällen testades bordet för sju personer och det går, men blir trångt. Eftersom jag ska skriva protokoll, vilket jag åtminstone hittills gjort på datorn, kanske det är lättare om jag äter i förväg. Äh, det löser sig.

Jag tänkte servera potatis, morötter, rödbetor och palsternacka i ugn, möjligtvis även rödlök, och en sallad med avocado och tomat samt en sås med creme fraiche och vitlök till. Jag hoppas detta kommer falla alla i smaken.

Kommentarer
Postat av: Therese

Det lät faktiskt ganska smarrigt

2008-08-25 @ 13:26:45
URL: http://www.ekorren.de/therese

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0