Mamma, pappa, barn.

Jag kommer aldrig sluta vara mina föräldrars barn. Man krymper en smula när man kommer hem. Min mor är moderlig. Hon vill ta hand om mig och gäster hon kan få. Det ska bjudas på det som bjudas kan. Hon är också navet i familjen, den som håller reda på vad vi gör och rapporterar till övriga medlemmar. Det är mycket man tar för givet, hur bra man trots allt har det är lätt att glömma bort i vardagliga problem. Ju äldre jag blir desto mer ruckas dock bilden av de ideala föräldrarna. Jag stör mig mer på småsaker och lägger märke till mer, som att det faktiskt inte är ett felfritt och skinande rent hus till exempel. Samtidigt märker jag mer och mer likheter mellan mig och min mor, jag blir mer och mer som henne, på gott och ont. Jag har svårt att föreställa mig den dagen då de inte längre finns här, men även då kommer jag fortfarande vara mina föräldrars barn.

Kommentarer
Postat av: Charlotte

Så är det. Det är omskakande att bli så gammal att man börjar se sina föräldrar som "riktiga" människor och inse att man faktiskt liknar dem också...

2007-12-28 @ 14:09:47
URL: http://www.charlotte.nu
Postat av: Annchen

Oh no, betyder det att jag är en riktig människa jag också? Jag som tänkte bli ko när jag ska bli stor, hur ska det nu gå med det?

2007-12-28 @ 22:47:10
URL: http://naktergalning.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0