Mitt grannskap har allt.

image65image64

Jag har bara bott här sedan i måndags, men har redan märkt att det mesta finns här. Den första duvan (se bild) var snabb med att hälsa på, jag har till och med redan kunnat beskåda duvporr på min balkong. Det gick fort, en kyss till förspel och sedan pang på och alltihopa avklarat på en halv minut. Duvan på bilden har antagligen inte något med detta att göra.

En blåsorkester dök upp nedanför balkongen idag också. Det såg ut som Frälsningsarmén som spelade julmusik. Jag försökte lyssna på egen julmusik samtidigt, men det var inte det lättaste. Lustigt vald plats att spela på, de hade inte någon publik att tala om.

Det verkar alltid finnas något att titta på, allt ifrån tanter med rullatorer och nyplanterade gungor. Några träd är dekorerade med belysning, inte som på Liseberg men stämningsfullt ändå!

image66

Det mesta finns här i närheten, från ryggakut till intimsalong. Återstår att se om jag kommer på ett behov mitt grannskap inte kan tillgodose. Det är tydligen så pass bra att bo här att en myra knackade på dörren häromdagen och ville komma in. Försökte förklara för den att det är vinter nu och den borde förslagsvis gå i ide eller liknande istället. Jag hoppas att den förstod.


image67




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0