Att bo med tankar på tänder.

Vi får väl se hur det blir nu då, men det är nog lite nyttigt att bo sambo med en blivande tandläkare ändå. Jag har skaffat mig en tungskrapa och jag använder nog tandtråd oftare pga henne också. Dessutom har jag hittills bland annat lärt mig att man inte ska borsta tänderna en halvtimme efter man ätit/druckit citrus, eller något annat med syror, för det löser upp emaljen. Däremot kan man neutralisera syreattackerna med ost, mjölk eller liknande. Det behöver inte vara just V6 eller Extra som i reklamen, men det är bra att tugga tuggummi efter maten för att öka salivproduktionen och därigenom motverka syreattackerna i munnen, gärna så länge som en halvtimme minst. Ja, om hon nu bara kan lära sin pojkvän att borsta tänderna utan att skvätta så mycket, så är jag nöjd!

Kommentarer
Postat av: Charlotte

Har du testat att göra som i reklamen och titta väldigt allvarligt på folk och säga: "Jag är inte bara jag, utan också nästantandläkarsambo...". Det borde väcka viss respekt, speciellt om du klär dig i vit rock och viftar lite myndigt med tungskrapan.

2007-10-10 @ 15:41:22
URL: http://www.charlotte.nu
Postat av: Annchen

Hm. Jag som har så svårt med arga leken... bara börjar fnissa... tror du verkligen det kan vara nåt för mig ändå?

2007-10-11 @ 21:06:49
URL: http://naktergalning.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0