Soundtrack of suburbia, part 3.

Det finns ett inslag i mitt soundtrack som jag hoppas bara är tillfälligt. Det kom imorse, vid nio första gången, jag som hade tänkt sova ut riktigt länge. De har satt upp lapp om arbete med att täta fogarna på fasaden, vet inte om det var det eller om det var i lägenheten intill. Vad det än var så lät det som om någon skulle borra sig in hit genom väggen när som helst. Det var inte direkt nån stillsam mesborr heller. Tyvärr så finns det också en gräns för hur mycket ljud kuddar kan förhindra. Särskilt eftersom det är svårt att trycka in en kudde i örat. Kanske lättare med något annat som skulle kunna få mig att använda min favoritlatinfras: Te audire no possum. Musa sapientum fixa est in aure. - Jag hör inte vad du säger, jag har en banan i örat.

Byggarbete var väldigt vanligt i början när vi flyttade in eftersom de höll på som bäst med att åtgärda den omfattande fuktskadan här, som sträckte sig från åttonde till tredje våningen. På senare tid har grannen spikat och borrat en del har det låtit som.

Så nu har vi alltså början till soundtracket: billarm, vattenledningar och borrljud. Hur ska det här sluta?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0