Är det höst snart?

Jag är student och då är man inte rik.
Förra terminen tog jag bara studiebidrag och inte studielån.
Om det går skulle jag gärna göra detsamma den här terminen.
Studieskulder är faktiskt inte särskilt kul att ha, tro det eller ej.
Den ökar snarare än minskar känns det som, trots att jag betalat tillbaka två år.

Har inte jobbat särskilt mycket i sommar, har inte haft någon lust.
Jag är inte fattig... än... men jag borde hålla i pengarna bättre.
Därför har jag shoppat en del idag lite spontant sådär.
Jag är farlig att släppa lös i affärer ibland, köper allt som är "billigt".
Borde definitivt inte jobba i butik heller, jag köper så mycket onödiga saker.

En av de saker jag köpte idag var en gosig halsduk.
Jag börjar se fram emot hösten nu.
Friskheten i luften, de klara färgerna, sparka i löv.
Klä på sig varma mysiga tröjor och svepa in sig i gosiga halsdukar.
Det blir som att gå omkring och bli kramad på hela dagen.
Sen blir det mörkt och man tänder ljus och allmänt myser.
Köpte även hållare till blockljus.

Är det höst snart?


Kommentarer
Postat av: Therese

Det jag alltid oroar mig för när jag sparkar, hoppar eller slänger mig i lövhögar (bortsett från när jag är på fyllan) är att det kan finnas hundskit precis där!

2008-08-25 @ 13:23:55
URL: http://www.ekorren.de/therese

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0