Om Fortum bråkar, bråkar jag tillbaka!

Pratade precis med Fortum om den 16 månader gamla elräkning vi precis fått.

Avläsningsgaranti
Vi läser av hur mycket el du har använt minst en gång var tolfte månad och du får då en faktura som är baserad på hur mycket el du faktiskt förbrukat. Om vi inte fullföljer vårt åtagande att göra avläsning, behöver du inte betala för skillnaden mellan vår beräknade och din faktiska förbrukning som är äldre än tolv månader.


Den sa hon att den inte gällde, eftersom det finns en avläsning.
Hon skickade vidare ärendet till faktureringsgruppen nu.

Faktureringsgaranti
Om vi inte har skickat ut din nät- eller elfaktura som vi ska, efterskänker vi den del av fakturan som är äldre än 12 månader. Detta gäller både el- och nätkostnaden.


Hon pratade om 10% rabatt på det som är äldre än 6 månader, men det känns löjligt. Personligen tolkar jag båda garantier som att den här räkningen inte är något vi ska behöva betala. Det kan ta ungefär en vecka, sen skickar de ett nytt brev till Petra. Om de inte avskriver det här tänker jag fortsätta bråka, och C som också är berörd i detta har tre års juridikstudier att bidra med. Om de vill ha krig så ska de få det. Det är idiotiskt och löjligt och jag har inga planer på att betala detta. Byråkrater har en förmåga att göra en upprörd ibland alltså.

Kommentarer
Postat av: Annchen

Vi slapp betala räkningen till slut iaf.

Ifrågasätt och slåss, du har inget att förlora!

2009-02-14 @ 12:55:29
URL: http://naktergalning.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0