About me now.

1. Tre namn jag lyssnar till:
Anna, Annchen, Näktergalning

2. Någonting jag tycker om med mig själv:
Empati.

3. Någonting jag inte tycker om med mig själv:
Velighet och bristen på självdisciplin.

4. Detta är jag rädd för:
Det finns säkert något, men jag kommer inte på nåt just nu. Är inte så lättskrämd av mig.

5. Tre saker jag vill ha varje dag:
Sovmorgon, kramar, slapparfrukost

6. Tre saker jag absolut inte kan göra:
Göra kullerbytta, döda kladdiga insekter eller fisk osv, välja en favoritfilm/bok

7. Detta tycker jag om att göra:
Sjunga, gå ut och dansa, se på film, kramas, läsa böcker osv.

8. Detta vill jag göra just nu:
Slappa på en solig strand med vågskvalp

9. Bästa känslan:
Att tycka om och bli omtyckt.

10. Värsta känslan:
Osäkerhet. Och tentaångest.

11. Egenskaper jag gärna vill att min partner har:
Humor, omtanke/empati

12. Är jag kär just nu?
Hur vet man?

13. Jag vill gifta mig:
Antagligen, men det faller sig väl naturligt. Spelar inte så stor roll.

14. Följande saker vill jag göra innan jag dör:
Resa runt och se mer av världen, skaffa barn, ...

15. Min käraste ägodel:
Hm. Svårt. Min säng eller dator kanske, det är iaf de som får mest tid.

16. Något jag vill ha i present:
DKNY Green Apple. Tänkte på något mer förut, men det minns jag inte nu. Är ganska dålig på att önska mig saker. Jo! Nånting att ha räkningar i så jag inte glömmer bort att betala dem.

17. Detta har jag på mig just nu:
Lite finare än vanligt eftersom jag sjöng på dop med kören tidigare idag. Kort jeansklänning, turkos långärmad tröja under och mörkblå strumpbyxor.

18. Favoritkläder:
Såna som passar. ;-) Har återupptäckt jeans efter flera års frånvaro. Annars har jag oftast ett linne och en tunn långärmad tröja, oftast enfärgad. Trivs väldigt bra i mina pyjamasbyxor som är mörkblå i velour.

19. Favoritdjur:
Gosiga saker, som helst inte framkallar allergi också. Alltså går katt bort. Kan nog tänka mig en hund i framtiden om det går ihop. Eller kanske en papegoja.

20. Följande musikstilar tilltalar mig mest:
R'n'b, pop, rock.

21. Favoritlåt just nu:
Det varierar hela tiden, just för stunden är det nog Kerli - Love is dead, men imorgon kan det vara en helt annan :-)

22. Roligaste/tråkigaste ämne i skolan:
Praktik var kul, men att skriva arbete om det nu är mindre kul.
Fast generellt annars så kan man väl säga musik som roligast. Eller tyska kanske. Och antagligen matte som tråkigast.

23. Stjärntecken:
Skytt. Pang! Ska vi leka krig?

24. En bok jag älskar:
Gillar att läsa. Sagan om Isfolket och David Eddings böcker t.ex. Eller Stephen King och Dean R. Koontz. Eller Liftarens guide till galaxen. En bok? En? Nä jag har aldrig varit bra på att välja sånt.

25. En film jag älskar:
Som sagt, det här med att välja... Matrix, Sagan om Ringen, Save the last dance, osv. Tittar på det mesta som inte är action, fast ibland det med.

26. Tv-program jag gillar:
Har svårt att lyckas följa, men kan titta på det mesta för att fördriva tiden. Vänner, Förhäxad, Heroes.

27. Favoritdoft:
Doften av solkysst sommarhud.

28. Detta äter jag gärna:
Det mamma oftast tvingas grilla på sommaren: Tunna skivor fläskkarré marinerade i saffran, citron och olja, grillade och stoppade i pitabröd med vitlökssås och sallad.

29. Dricker helst:
Apelsinsaft.

30. Favoritgodis:
Chips.

31. Hit vill jag gärna åka på semester:
Vill åka till massor med ställen, typ hela världen, men just nu lockar sol och värme. Typ varsomhelst. Nån som vill följa med?

32. Färg på mina ögon:
Brun-gröna.

33. Min längd:
I passet står det 172cm, men det är mest när jag sträcker på mig ordentligt, vilket jag sällan gör förutom när jag blir mätt. Så jag är allt ifrån 169-172cm.

34. Jag tror på:
Sommaren.

35. Jag spelar:
Ultrablock. Annars gärna sällskapsspel.

36. Person jag beundrar:
En som vet vad den vill och står för det, samtidigt som den är ödmjuk och delar med sig av sin kunskap.

37. Så här bor jag:
I en säng med massa kuddar. Ibland är jag även i resten av lägenheten på 37 kvadrat, men balkongen blir nog inte så välbesökt förrän till sommaren.

38. ??
Absolut, särskilt på tisdagar. I ena lilltån. Den vänstra.

39. Det här tänder mig:
Mjukhet och ömhet, försiktiga kyssar och smekningar samt att få känna sig omtyckt och begärd.

40. Det här gör mig avtänd:
Rutin och brist på engagemang.

Kommentarer
Postat av: Anonym

31. Jo jag följer gärna med.

2008-03-21 @ 11:51:56
Postat av: Annchen

Om jag får veta vem mitt anonyma resesällskap är också så blir nog allt betydligt lättare :-)

2008-03-22 @ 21:58:05
URL: http://naktergalning.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0