Är jag en schimpans?

En främling har skrivit till mig på facebook.

te la re pongo

Jag vet knappt ens vilket språk det är på, och har ingen aning om vad det betyder, så jag testade Google Translator. Chansade på spanska först, vilket gav "du Pongo" och eftersom det inte är Tarzan som skriver så tror jag det är fel. Portugisiska ger "du är den schimpans". Eftersom Ivan kommer från Argentina kanske det är rätt språk, men frågan är om det är rätt översatt.

Tycker han jag är en schimpans? Varför då? Och framförallt... är det en komplimang eller förolämpning?



Nu försöker kuk-Dennis från Ockelbo att ringa mig på Skype. Vad är det här för dag egentligen??

Kommentarer
Postat av: Kotteby

Hahha...

Fantastiskt roligt inlägg.



Är vi inte alla schimpanser, förresten?

2008-10-18 @ 01:34:08
URL: http://www.kotteby.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0