Samma scenario, olika bemötande.

Lustigt hur olika samma sak kan te sig. Ibland är jag sjukt trevlig på jobbet och fullkomligt osar av service. Jag erbjuder mig att hjälpa till att packa om tillfälle bjuds, jag frågar om bonuskort. Jag ler överseende åt dumma kunder, för de vet inte bättre och jag försöker förklara vänligt. Jag blir glad av att hjälpa till och kan känna mig nöjd och lite stolt över att ge det där lilla extra. Idag skulle jag köra lite korgar innan jag satte mig i kassan för att börja arbetspasset och möts av en grinig tant som fräser "sätt dig i kassan istället så man kommer härifrån nån gång!" och det irriterar mig. Det har helt nyligen börjat bli lite mer kö, men det är max 1-3 i kö och hon stod näst i tur och hade precis kommit dit. Klart att jag förstår att man inte vill stå i kö, men hon överreagerade. Varför påverkade det mig så mycket idag?

Man har såna dagar ibland. Orkar inte engagera sig. Sitter och rullar tummarna när det är lugnt istället för att aktivera sig. Orkar inte besvara käcka kommentarer med något hurtigt, ler mekaniskt, ger ingenting extra, irriterar sig på små saker och dumma kunder. Försöker sig på minihämnder för varuberg och annat genom att inte lägga korvbröden åt sidan, men det är ingen som märker något i alla fall, så det är ganska meningslöst.

Jag är oftast trevlig på jobbet. Jag ser till att saker som är fel rättas till, jag försöker se till att det ser snyggt ut runtomkring, jag bryr mig inte om de där irriterande småsakerna. Men ibland orkar jag inte. Då vill jag bara gå hem.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0