The one that got away.

När man vaknar från en dröm känns den så logisk, och man tror att den kommer vara lika kristallklar även senare om man skriver ned några stödord. Det gjorde jag imorse, men jag fattar inte så mycket ändå.

Disco, gula lappar - säga vad man tyckte om folk. Fastna. Någon försökte sova. Skulle transportera med webkamera. Bitar av rulltrappan försvann. Hade åkt till mor och far, insåg att jag skulle missa kusinens möhippa och nästan bröllopet också.

Glasklart, eller hur?
Det enda jag minns är där jag hade fastnat i slutet av rulltrappan, där ytterligare bitar försvann hela tiden. Samt den jobbiga känslan i att ha åkt mot fel del av landet bara för att jag fick syn på mina föräldrar, så jag missade möhippan.

Natten innan drömde jag att jag vann storvinst, ihop med två till. Det var nånting-trettiotre-tusen, minns inte men mellan 133-933 000. Vi var glada och gick till kiosk för att lösa in vinsten, fick vänta väldigt länge. Så länge att jag hann vakna innan jag fick några pengar. Synd att det var en dröm, hade gärna vunnit pengar nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0