Do not trespass!

Målartjejen fick ställa tapetbordet i trapphuset för att få plats. Hon blockerade tydligen grannens dörr lite så de verkade precis ha pratat lite när jag kom hem vid lunch, när hon precis skulle sätta igång. Det tog ungefär tre timmar totalt tror jag. Jag satt i soffan och lyfte inte många fingrar, förutom över tangentbord och fjärrkontroll, medan hon förvandlade mitt kök. Skön arbetsfördelning. Så plötsligt tassar grannen in - i min lägenhet! Han ser mig i soffan och säger bara hej, och går vidare till köket och frågar hur det går för henne och kommenterar hur köket ser ut. Sedan kommer han tillbaka ut i rummet och pratar ett tag med mig också. Sån jävla fräckhet!

Jag funderade på att kommentera honom till målartjejen i förväg. Det kom i efterhand fram att han varit inne och tittat när jag fick ny plastmatta i badrummet efter vattenskadan. Det är ett intrång i mina personliga egendomar som jag inte uppskattar det minsta. När jag ser honom på gården eller i trappen försöker jag hålla mig till att säga hej och gå vidare. Han är skvallrig, dricker en del och är vaken halva nätterna och tittar på tv... samt har jobbat hos fastighetsvärden i många år. Han verkar tycka det ger honom rätt att känna sig som fastighetsskötare/hantverkare och klampa rakt in hos andra. Det tycker inte jag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0