Kamp mot SJ, besök på IKEA och vackert vemod.

Nu har jag linser så ofta att jag hunnit glömma bort hur dåligt jag ser när jag tar av mig glasögonen. Spännande.

Började titta på tågbiljetter till jul, en månad för sent egentligen, trots att det är två månader kvar. Köpte en biljett för 295 kronor i första klass som var billigare. Under köpet av den andra biljetten blev det något fel, så jag började om - och då var biljetten dyrare! Då blev jag lite sur och slutade med köpet. För det lär ju verkligen SJ en läxa! De får akta sig för mig, kan bara fly framåt - så går det när man åker på räls, ingenstans att svänga av. Mwuhahaha.

Meningslös hämndaktion, som att försöka hämnas på varubergskunder genom att inte lägga deras korvbröd åt sidan, för de märker ju ändå ingenting. Att vänta gör bara biljetten dyrare. Irriterande. Hände i somras också, men då ringde jag och så fick jag originalbiljetten.

Aha! Mitt i skrivande stund resignerade jag och tänkte köpa biljetten, trots att den blivit dyrare, men då hade priset sjunkit igen till originalpriset på 387 kronor. In your face, SJ! Jag vann! ...eller nåt.

Detta betyder att jag är i typ Trosa/Stockholm/Uppsala 21 till 30 december, minst julafton och juldagen i Trosa med familj och släkt. Börjar kanske snart se fram emot julen, men först måste jag fylla år - även om många affärer inte bryr sig om det. IKEA har ju redan börjat.

Var på IKEA idag och skaffade mig en MOLGER bänk, samt väggdekorationer i svart blomform som jag tänkte sätta på garderobsdörrarna i hallen. Bänken ska stå på balkongen. När jag monterat den ska jag fundera på om det räcker med en bänk eller om jag ska komplettera med en till, så rumpa och ben kan bre ut sig ordentligt, även med sällskap, eller om det blir en matchande hylla till. Funderar i övrigt på en hylla i rummet, en EXPEDIT att dela av rummet med lite, samt förvara massa grejer. Jag har verkligen MASSA saker.

Och apropå ingenting så hittade jag av en slump den här sången, När som jag var på mitt adertonde år. Jag blev lite kär, vackert vemodig. Känner mig samtidigt lite körskadad, för jag började genast tänka hur fin den vore med lite stämmor till. Skulle kunna göras ett riktigt schysst arr på den.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0