Falukorvswok.

Insåg att det var länge sedan jag experimenterade i köket men det var just vad som hände ikväll. Jag har länge funderat på hur jag ska tillaga falukorven i frysen och försökt komma ihåg hur jag gjort wok på det tidigare. Den här gången blandade jag ihop hackade bitar av falukorv, färsk gul lök, palsternacka, morot och potatis med kokosmjölk, soya, thai sweet chilli sauce, några droppar tabasco, ingefärspulver, vitlökspeppar, vitlökssalt och lite vatten. Som utfyllnad hade jag även i en burk wokgrönsaker. På slutet när jag kände att potatisen började bli färdig hade jag i delad zucchini. Jag bestämde mig för att äta det som det var, vilket var gott, men kommer även testa det som blev kvar ihop med bulgur eller nudlar till exempel.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0