Vilken vacker dag som helst i mars.

När julen är över säljs det som är kvar ut billigt. I januari köpte jag därför en svart julstjärna på fot. Den har lyst sedan dess för jag har sett den som mysbelysning och bordsdekoration i köket. Vissa har reagerat när de kommit hit men den är inte skrikigt julig när den inte är röd tycker jag. Nu börjar det närma sig jul och stjärnan blir därmed mer legitim. Saken är den dock att lampan i stjärnan slocknade kring första advent när mer normala människor tar fram sitt julpynt. Jag har inte bytt ut den lampan ännu eller hängt upp min röda julstjärna i vardagsrumsfönstret, som i förutom två små tomtar är det enda julpynt jag brukar ha.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0