Livets bok och bokens liv.

Vi jagar hela tiden framåt
utan att tänka på resans slut.
Att slukas av en bok är som livet.
Vi vill veta vad som händer
men sörjer när det tar slut.


Ikväll tog min bok slut. Jag rekommenderar starkt 19 minuter av Jodi Picoult och tänker leta upp fler av hennes böcker. Hennes bok Allt för min syster är nog den bästa jag läst. I båda böckerna växlar hon hela tiden berättarperspektiv och i 19 minuter är även kronologin bruten för att ge en djupare förståelse för de inblandade. Vad är det som gör att en mobbad pojke en dag går till skolan och skjuter ihjäl tio stycken? Vad tänker föräldrarna som bara försökt att ge kärlek och aldrig kunde föreställa sig detta? Jodi Picoult ger en djupare bild av skolskjutningar och berättelsen utmärks av en strävan att försöka förstå. Jag ska nog försöka se Bowling for Columbine efter detta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0