Tema Stockholm

Det var fest med kören igår och temat var Stockholm. Som stockholmare som bor i Göteborg kände jag lite prestationsångest, men ett samtal med mamma gav mig inspiration. Så här blev det och fundera först själva på kopplingen.

En tjej såg direkt, men annars förstod ingen. Det lät ungefär såhär ett flertal gånger under kvällen.

- Varför har du ett kex där?
- Det är en kaka......... på min näsa...... man kan säga att jag är som ett torn........ Kaknästornet.
- Jahaaaaa, haha!

Många uttryckte dessutom en beundran över hur jag klarade av att ha den hängande där. Jag kan tillägga att den inte gjorde det under middagen. Tillverkade ett halsband med tre kronor också. I övrigt tog jag på mig lite hybris i form av att klä mig svenskt, även om tre kronor kom in även där. Om du säger till en utlänning att du är från Sverige, vilken stad tänker de flesta på först då? Ja, det är nog inte Gislaved i alla fall.

När jag var utklädd till svensk på hockeyvm i Innsbruck för några år sedan var det en kille som frågade om han fick ta mig på brösten. Det fick han inte.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0