Mordförsök utanför mitt fönster ikväll.

Jag hörde hotfulla rop i stil med "jag ska skjuta dig" utanför fönstret men såg ingenting och visste inte om det var skämt eller allvar, även om det lät hätskt. Strax efteråt hör jag tumult och skrik utanför och denna gången ser jag ett tiotal tjejer och killar i 20-årsåldern. Det går fort, så jag ser inte så mycket men en kille blöder i panna, mage och rygg. En annan kille verkar vara den som är mest aggressiv mot honom. Den blödande killen avlägsnar sig, gänget följer efter och jag ringer 112. Den aggressiva killen kommer tillbaka och är på väg in i en bil, följd av en annan kille. Båda har blod på händerna. Det har vissa fördelar att bo så nära polishuset för poliserna anländer strax och de får tag i killarna innan de hinner åka, såvitt jag ser. Flera personer är kvar som känner den knivhuggne Niklas. Jag hör en tjej prata i mobilen och berätta hur den skadades tarmar hade synts. Han lutade sig mot henne ett tag och hon har hans blod på sig. Polisen verkar få gott om vittnesuppgifter och spärrar av gräsmattan där han blev knivhuggen.

Han knivhöggs 21.35 och det är fortfarande en polis som bevakar avspärrningen, som nu har blivit större. Brottplatsundersökare anlände precis med ficklampa och kamera och ska fota sig fram där det hände. Jag ser på GP att det klassas som mordförsök och det förvånar mig inte så som han blödde. Jag antar att det var ett bråk på krogen som eskalerade. Det känns som dokusåpa och CSI direkt utanför fönstret, vilken dramatik!

Blev lite skakig av adrenalin precis när det hände, men jag såg inte så mycket så eftersom folk frågat kan jag säga att jag mår bra. Jag har dock lite svårt att koncentrera mig på att skriva färdigt hemtentan fortfarande...

Jag tänker dock på killen som blev knivhuggen, kommer han att klara sig? Och jag tänker på hans kompisar, de måste fortfarande vara chockade. Hur skulle jag själv reagera om något sådant hände en kompis? Och jag var där och såg allting? Jag hörde paniken i rösten på killen som ropade på polisen att "han ligger och förblöder här borta, ni måste komma fort! Ambulansen kommer ju inte, man måste svara på så många frågor - de måste komma NU!" Jag hörde önskan att ge igen hos killen som kom efter ett tag och byggde upp sin ilska i sitt "var det de där som gjorde det?! Var det de?!"

Jag hoppas han klarar sig.

Kommentarer
Postat av: Annchen

Nästan tre timmar tills brottsplatsundersökningen kom hit och två timmar därefter plockas nu avspärrningen ned.

2010-05-27 @ 02:12:23
URL: http://naktergalning.blogg.se/
Postat av: Saria

L ä s k i g t... Förstår att du är skärrad :/ Kram

2010-05-27 @ 09:31:28
Postat av: Erik Levin

Men jösses. Bråkigt där borta på torget... Bra att du mår bra.

2010-05-27 @ 11:16:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0