När Göteborg och Stockholm blandas.

Jag var på väg till skolan men råkade ha på mig sandalerna från i lördags som gav mig skoskav knappt utan att märka det. Såg att jag inte hade knäppt den ena och åtgärdade detta utanför skoaffären Bekväma Skor. Den låg vid Linnéplatsen fast ändå vid en tunnelbana. Jag hade några minuter på mig innan lektionen började. Gick runt ett tag i butiken och prövade ett par svarta stövlar men blev osäker när de hade klack, kunde skava lite på ena hälen och kostade 995 kronor. Prövade även ett par lila ballerinaskor med gummistövelkvaliteter. När jag insåg att lektionen börjat bestämde jag mig för att inte komma dit förrän i nästa paus och hade plötsligt en halvtimme till godo. Plötsligt satt jag och några andra på stolar utanför lägenhetsdörrar i en korridor. Vi låter en del som korister kan göra och jag undrar om personen som bor där vi sitter verkligen är ok med det. En i gruppen känner honom. Hon knackar på och killen öppnar enbart iklädd en tröja. Vi fnissar lite generat. Sedan är vi inne i lägenheten och någon tar upp beställningar från Burger King vid Globen. Jag ber om hjälp eftersom jag inte kan sortimentet där och snart måste jag gå till skolan. Och det är även vad jag behöver nu på riktigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0