Är det fest eller?

Vi hade konsert igår. Temat gick från pubquiz till melodikryss pga att vi inte kunde få alkoholtillstånd, men vi skaffade ändå snacks och äppeldryck med ciderkaraktär. Konserten blev lyckad och förhoppningsvis uppskattad. Efteråt fanns det fortfarande snacks kvar till vår efterfest. Det var jag som köpte snacks. Det blev mer och tyngre än jag och andra hade tänkt. Osäkert om jag verkligen vill veta hur mycket det var jag bar, men nu räknar jag ut det i alla fall.

10 påsar nachos à 200 gram.
7 påsar baguetter à 600 gram.
2 kg oliver.
2,5 kg chips.
10 glasburkar dip.
180 servetter.
1000 tandpetare.
30 stycken ölkorvar.
100 stycken assietter.
120 stycken djupa tallrikar.
100 stycken plastglas.

Jag fick en hel del blickar med så mycket snacks vill jag lova. Det var säkert 12 kg i alla fall gissar jag som fyllde en stor ikeakasse och två stora påsar. Dessutom kom jag direkt från skolan där jag lånat massa böcker, så den vägde ju en del den också. Det hela fyllde i princip hela kundvagnen som jag försökte ta med mig men inte lyckades med då den inte är anpassad för trottoarkanter. Jag fick lov att bära det hem där jag sedan gick direkt in i duschen. Skaffade hjälp till att bära det till konserten sedan som tur är.

Idag har jag träningsvärk i framförallt nacke/axlar och händerna, i synnerhet höger tumme. Det blir något att lägga till min lista på konstiga ställen att få träningsvärk på. Ögon och tumme. Inte varje dag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0