Ett vårtecken kommer sällan ensamt.

Våren kom så plötsligt en dag att jag kände mig lite tagen på sängen. Var är mina vårskor och vårjacka? Äger jag ens det? Det känns som om jag behöver påfyllning på den fronten. Jag går runt och samlar vårtecken nu. Utöver sol och temperatur så har jag sett vitsippor, cortegeprogramförsäljare i sina vita rockar, knoppar börjar brista, näsor börjar rinna, asfalten har blivit bortsopad och jag har blivit påhoppad av flera majblommeförsäljare. Så små de är. Jag minns när jag sålde själv. Fick nästan sålt som mest när jag gett upp och var på väg hem på bussen, då flera kom fram och ville köpa. En del idag har en ganska påflugen försäljningsstrategi. "Du och du och du skulle passa väldigt bra med en majblomma. Ni får två för en!" Vårtecken gör mig glad, så jag fortsätter leta. Nästa stora grej jag väntar på nu är tussilago. När den kommit så känns våren komplett!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0