Indianbarnen som inte kunde tillräckligt många ord.

När jag och mina bröder var små brukade vi berätta en rolig historia. Folk skrattade alltid, så därför måste den ju vara rolig och vi kände oss roliga själva. Riktiga små komiker. Fast det kan hända att det inte var därför folk skrattade. Vi berättade ungefär så här:

Det var en gång tre indiaaaaaner som inte kunde några ooooord. Så gick de ut för att lära sig ord. En gick på restaurang och där sa de: Kniv och gaffel, kniv och gaffel!

Ni förstår ju själva vilken fantastisk humoristisk begåvning vi besatt redan på den tiden. Ett annat sätt att berätta historien på skulle kunna vara följande.

Det var tre indianer som var på besök i Sverige. De kunde inga svenska ord, men den första gick på en fotbollsmatch och när det blev mål lärde han sig säga: "Ja! Vi gjorde det!" Den andra indianen gick på restaurang. Där hörde han några ropa: "Kniv och gaffel!" och så hade han lärt sig det. Den tredje indianen besökte ett dagis där barnen bråkade om vem som var på tur och han lärde sig säga: "Jag först! Jag först!"

En dag kom polisen förbi och frågade om de kände till något om ett mord som inträffat. Den första indianen ropar: "Ja! Vi gjorde det!". Polisen undrade hur det gått till och frågade vad de använt för mordvapen varpå den andra indianen svarar: "Kniv och gaffel!". Polisen förklarar att mördare straffas genom att hängas. "Jag först! Jag först!"

Kommentarer
Postat av: Erik

Haha, det påminner om en kompis ifrån grundskolan som effektiviserade "två tomater"-historien. Hans version var:



"Det var två tomater, och så sa den ena 'Kom så går vi'."

2011-04-06 @ 18:22:58
Postat av: Annchen

En annan klassiker är "Det var en gång, och den var sandad." Och sen finns det ju såna som verkar inspirerad av vår barndomsversion. "Det var två elefanter som var ute och flög och så störtade den ena men det gjorde ingenting för hans pappa hade en korvkiosk." Man lämnas av en känsla av att ha missat poängen.



Ketchup-tomaterna fick sådan aha-känsla när man hörde den på engelska dock. Come on, catchup!

2011-04-07 @ 00:08:45
URL: http://naktergalning.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0