En dröm om rep och träbåt.

Jag var nyss på nöjespark. Hoppade upp och ner på rep som gick runt. Ett pariserhjul hade ramlat på en annan sorts hjul och jag ville ta kort på det när jag var en bit ut med mitt rep. Det var något som var viktigt där det låg i vattnet och lutade på det andra hjulet, men jag minns inte varför. Jag ville också ha en av de stora, vita muttrar som låg på några ställen, kanske 30cm stora. Jag såg hur en annan person stannat upp och hur smidigt jag och alla andra bara hoppade förbi. När jag gjorde detsamma fick jag dock direkt en hoppare på mig. När vi hoppade vidare var det som om jag satt i hans knä och han höll i mig. Han utstrålade ungdomsbuse men kändes även slemmig. Jag blev av med honom. Gick av åt ena sidan, inte helt tyst, och kom rakt in i en kyrka med massa sorgsna, nedböjda huvuden. Det var en minnesgudstjänst för de som dött när hjulet kraschade och förlägen för att jag dundrat in och stört smög jag ut igen. Den här gången gick jag ut på andra sidan rephoppet och kom rakt in på en stor skuta. Det förstod jag inte förrän den seglade iväg. Klamrade mig fast längst fram. Det var en liten yta vi seglade på så det blev också som en åkattraktion när vi hela tiden verkade vara på väg att segla in i något innan riktningen byttes. Jag ville återigen ta ett kort men det blev mest massa flygande hår på bilden. Skulle göra ett nytt försök att ta kort på Tomas som låg kände, men då vaknade jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0