Gjorde alla samma sak i helgen?

I fredags var jag en av 18000 på Liseberg som såg Veronica Maggio. Väntade på Korsvägen och nappade på den smarta idén att köpa årskort till Liseberg på Pressbyrån, vilket gjorde att vi kunde gå förbi köerna som var gigantiska. Vi saknade ett kort i gruppen dock och upptäckte en kort kö bredvid den långa, med bara tio personer i max. Vi hamnade ganka långt fram och det var en härlig känsla och en bra konsert där Veronica verkade lite chockad över den stora publiken som fick henne att känna sig som Håkan Hellström.


http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1.632915-anstallda-kritiserar-liseberg

Efter en snabb mellanlandning på en hemmafest fortsatte vi till Apéro Géant, en spontanfest vid Näckrosdammen med minst 1000 personer enligt GP, som verkar ha varit där tidigare under kvällen. Hela parken mellan Humanisten och Artisten var full av dansande personer vid DJ-båset och folk på picnicfiltar. På den här bilden tycker jag det ser glest ut jämfört med upplevelsen senare under kvällen, som visserligen var mörkare då.


http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1.632636-spontan-fest-vid-nackrosdammen

På lördagen var jag inte en del av den stora folkfest som Göteborgsvarvet innebar. Istället höll jag mig för säkerhets skull inomhus för att undvika en demonstration mot moskén och två för. Polisen höll de olika grupperna åtskilda och gjorde ett bra jobb för att dämpa den hetska stämningen. Stundvis var det ändå lite oroligt och jag tyckte det var obehagligt med skanderingarna. "Inga muslimer på våra gator" möttes av "Inga nazister på våra gator". Mitt intryck var att det var fler som var där för att protestera mot rasism än för att protestera mot moskébygget.


http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1.632699-fyra-gripna-vid-moskeprotest

Lördagkvällen fortsatte med inflyttningsfest med betydligt färre deltagare. Där spelade vi ölkubb. Ställ valfria ölburkar på två linjer med en öl (Kung såklart) i mitten. Vi slängde dansk öl i petflaska på varandras öl.

Bilderna kommer från GP.se

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0