Jag är unik som alla andra

Nya efternamn från 2012
 
Evangelietsson
Kofjäll
Gosare
Drömhjärta
Modersveasborg
Skogsvilde
Sinneslugn
Soljänta
Vargasjäl
Virrankare
Oxlord
Silverliv
 
(Språktidningen, februari 2013)
http://spraktidningen.se/artiklar/2013/02/farval-svensson
 
Jag köper att man kan vilja komma på egna efternamn, men frågan är hur de kom fram till dessa? Och om Skogsvilde och Sinneslugn möts i framtiden och får barn ihop, vad ska det barnet heta? Eller om de gifter sig och tar båda namnen.... "Hej, jag heter Anna Skogsvilde Sinneslugn."
 
Andra nya namn:
Tvetomte, Frostängel, Måntroll, Drömskog, Solklippa, Brandulv, Wallmokrans och Fridvinge.
 
Jag hoppas de som valt namn som Ciisaxaaji, Ugasyusuf och Asmmhel inte skyggar från att bokstavera sina namn, för det lär de behöva göra konstant.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0