Hur var det nu? "Din pappa måste vara tjuv..."

Första kvällen hemma vid matbordet i köket. Pappa deklarerar plötsligt:

       - Så du kom hem 15:22.
       - Jaha?


Jag får reda på att han har installerat webkameror som filmar och skickar bilder när det är en rörelse. Det måste vara en jäkla massa bilder. Vet inte riktigt vad man ska tycka om det. Ska inte gå naken mellan dusch och rum längre i alla fall. Känner mig lite förföljd av internet.

Han hade råkat titta precis när jag kom hem.

       - Såg att det inte var mamma och reagerade när jag ser någon gå genom huset 
       och ut genom altandörren direkt med ytterkläderna på fortfarande.


Jo, det kanske man kan förstå. Men hej, jag heter Anna, jag är din dotter. Planerad hemkomst samma dag.

       - Vad var det du gjorde?
       - Jag tog kort. Himlen var fin.


Och det var den.

image77

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0