Vad ska jag säga till polisen?

Ibland tänker jag för mycket. Då kan jag börja tänka på hur det vore om något kriminellt händer omkring en. Ibland som idag något så oskyldigt som två lastbilar som står kvar där det inte brukar vara några parkerade på natten. Jag formar saker omkring mig till något potentiellt kriminellt eller annat som kanske skulle kunna göra att jag skulle bli förhörd av polisen. För att isf underlätta för dem så tänker jag därför ett tag på detta och försöker komma ihåg lite detaljer som skulle kunna hjälpa dem på något sätt.
    Det börjar nog oftast med en detalj jag lägger märke till och sen börjar jag fundera på om det skulle kunna vara till någon nytta att komma ihåg det. I kvällens fall såg jag att det varit en arla-ko på ena lastbilen tidigare. Det känns som att jag vill göra någon nytta med sådana saker. Fast grejen är att jag har så dåligt minne så jag skulle ändå inte komma ihåg nånting ifall det nu skulle bli förhör.  "Inbrott, polisen letar efter vittnen med information."  Och det är då jag träder fram med min påhittade hjälteroll och berättar om den vita lastbilen där man anade en arla-ko. Jag blir hjälte. Riktiga förstasidesrubriker. Eller hur.

Jag undrar: Är jag ensam om att fundera över potentiella polisförhör? Är det en bieffekt från CSI?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0