Att drömma en film.

Charlotte tyckte mina drömmar kunde bli film. Nattens dröm kändes som en film. En slags blandning av action, sci/fi och romantik. En man som kunde stanna till tiden så den gick långsammare. Eller om det bara var han som kunde röra sig väldigt fort. Hoppade högt och långt. Tog sats på en flaggstång som böjdes och gav extra kraft i hoppet. Blev jagad av olika personer, en som sköt och kulan kom susande i luften i slow motion, men var ändå nära att träffa. En kvinna att lägga till det romantiska draget med. Så mannen kunde explodera i små röda bollar och täcka marken med rosor i olika färger och sedan bli sig själv igen. Kvinnan hjälplöst feminina kommentar på bonnig amerikanska: "Ma ajngel"...min ängel. Ansiktet kunde bli helt slätt, och eftersom en fotograf lyckades fånga mannen på bild, så blev det årets Halloween-kostym, vilket han tyckte var kul bara. Kvinnan oroade sig för upptäckt och infångande.

Boing.

Kommentarer
Postat av: Charlotte

Ja...du har fantastiska drömmar. Explodera i små bollar som täcker marken med rosor, det skulle ingen filmmanusförfattare kunna komma på. Försök sälja dina idéer till Hollywood, jag skulle betala för att se dina drömmar på vita duken.
(Det blev paket igår! En kaffebryggare, örhängen och en bok - plus frukost på sängen och sång. Så det var en bra föl´sedag.)

2007-11-26 @ 14:40:32
URL: http://www.charlotte.nu
Postat av: Annchen

Alltid kul att få det man önskat sig. :) Och lite mer därtill! Grattis igen. Jag har fått stekpanna (jag trodde rätt), strykjärn och brödrost, samt lite småsaker som tetång. Biocheck igår.

Jag vet inte om jag skulle komma på såna idéer själv heller i vaket tillstånd... och egentligen brukar jag inte så ofta komma ihåg vad jag drömmer, så jag vet inte vad det är för slags fas jag är inne i just nu. Men det är kul iaf :)

2007-11-26 @ 15:27:22
URL: http://naktergalning.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0