Elektronikdjungel utan nödproviant.

Mikrovågsugnen har flyttat ifrån mig. Brödrosten också, men det fick jag en ny i födelsedagspresent. Känner mig så insnöad i tankarna, lite smått handikappad. Jag är ofta dålig på att komma ihåg att äta. Tyvärr är sömn och mat något jag prioriterar bort ibland, om tidsbrist infinnes. Nu cirkulerar de flesta av mina mattankar kring mikrovågsugnen som jag inte har. Jag känner mig handfallen. Självklart klarar man sig utan mikro, det går alldeles utmärkt att laga mat på spis och i ugn. Det är bara det att jag kommer av mig när jag går till köket för att hitta något att äta. Jag tänker på mikron och blir helt inkompetent vad gäller matlagning och fantasi. Kanske är mikron min matmusa? Även om jag inte använder den så står den där, trygg och stabil och viskar uppmuntrande saker i mitt öra "det där ser jättegott ut, du är så duktig, kan inte jag få värma lite av det där sen?". Jag äter, men dåligt. För att blidka magen har jag nu köpt på mig drickyoghurt och bananer, det är trots allt en start.

Det är samma sak när man ska laga mat till vegetarianer och liknande. "Ok, jag ska laga någonting utan kött. Vad kan jag laga? Hm.... kött..... kött..... kött..... kött....." Det är som att säga åt någon att inte tänka på morötter. Vad tänker man på då? Jo, morötter. Lägg till en morotsviftande galning framför ögonen och den hjärngymnastiken blir inte att leka med. Jag brukar nöja mig med Sudoku för att träna hjärnan ibland.

Faktum kvarstår. Jag behöver en mikrovågsugn. Dammsugare är också en nödvändig, viktig sak jag måste införskaffa. Är det någon som har tips på vad man ska köpa? Elektronik känns som en stor djungel. Skulle vilja ha en infödd guide till navigeringshjälp. Hur hittar man rätt?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0