En ångest om en rumpa.

Jag har en ångest. Den handlar om min rumpa.

På fredag är det julkalas med kören. Den här gången är alla tre delkörer inbjudna och temat för kvällen är Monty Python. Antagligen började det som ett galet infall, som dessutom troligen härstammade från en kommentar jag slängde ur mig innan jag gick iväg för att hämta en sak. Vi ska nämligen gyckla för de andra delkörerna, det hör liksom till. Det var lite ont om idéer men det som beslutades var att vi ska sjunga Moon River. Vi ska vara iklädda förkläden. Och vi ska, precis som Monty Python i "Sit on my face and tell me that you love me" ha nakna rumpor där bak. Moona till Moon River, snurra ett varv på slutet och visa rumpan. Idén är bra, den är väldigt Pythonesk, men jag känner mig inte riktigt helt tillfreds med att visa rumpan. Det var några få som var kvar efter kören i måndags och kom fram till detta. Jag hade hoppats att det skulle komma protester och att det skulle rinna ut i sanden, men till min förvåning är responsen hittills väldigt positiv. Jag är sällan naken. Helt naken, dvs även utan trosor, är jag bara när jag duschar eller när någon annan tar av mig dem. Nu får jag försöka komma på hur jag ska kunna dölja så mycket som möjligt, samtidigt som man visar upp sig. Less is more, den teorin tänkte jag nog nyttja. Stringtrosor eller något beige/hudfärgat är också alternativ. Vi får se hur det här går. Damkören kommer bli beryktade i alla fall. Fotograferande och filmande av det här gycklet bör förbjudas.

I skuggan av allt det här är det lätt att glömma bort att jag också ska komma på hur jag ska klä mig resten av festen, enligt temat: Monty Python. En riddare som säger "nee! nee!"? "You must cut down the mightiest tree in the forest... wiiiith.... a herring!" På lördag är nästa fest, med anknytning till jobb och inte kör den här gången. Temat för lördagens fest är "något prickigt, randigt, guldigt och något lånat från det motsatta könet". Det är kul med tema, men min fantasi känns något begränsad just nu. Om det är någon som har förslag så tar jag gärna emot det.

Kommentarer
Postat av: Charlotte

Oj, jag förstår att det inte känns helt bekvämt, även om idén är jättekul. Du har inget Buttericks eller annan skämtaffär i närheten, de säljer fuskrumpor i plast. Annars hade jag nog kört string under hudfärgade nylonstrumpor.

2007-11-21 @ 15:37:57
URL: http://www.charlotte.nu
Postat av: Annchen

Jag ska försöka våga. Prövade förklädet igår. Rumpan såg ändå ok ut (jag försöker desperat tänka på de rump-komplimanger jag fått, som ett mantra ungefär), bara man ser till att ha något långt över så inte heeeela härligheten syns. Bandet till förklädet hänger ner från knuten i ryggen och skyler klyftan lite också. Och string tänkte jag ha, minst! Ska vi göra det är det lika bra att göra det på riktigt. Får väl peppa varandra. Det är lite läskigt dock. Tur det serveras alkohol på festen, hoppas att den hjälper något.

2007-11-22 @ 04:50:39
URL: http://naktergalning.blogg.se
Postat av: Göran

det låter som det har hänt ngt i körsverige.
Måste gå och kolla, lr lyssna menar jag...

2007-11-22 @ 14:23:17
URL: http://minruta.blogspot.com/
Postat av: Annchen

Det är nog inte många körer som visar upp sig på det här sättet. Det är nog ännu färre som visar upp sig så här offentligt. Så lycka till Göran! ;-)

2007-11-23 @ 02:55:32
URL: http://naktergalning.blogg.se
Postat av: Annchen

Det gick faktiskt ganska bra och var inte jättefarligt och själva rumpvisandet gick fort. Tror det blev förevigat, men inte så mkt. Det får helst inte spridas iaf.

2007-11-24 @ 04:57:44
URL: http://naktergalning.blogg.se
Postat av: John

Så kören måste ha nakenshower för att locka publik? Hoppas det går bra iaf. Eller gick. Mvh :o)

2007-11-24 @ 10:36:55
Postat av: Annchen

Ja, det skrev jag ju. :-P Och det var för att roa de andra körerna, inget officiellt framträdande.

2007-11-24 @ 15:28:02
URL: http://naktergalning.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0