Han skrek, men jag höll i.

Killinggänget har bjudit på många fina citat. Det jag tittat på mest är Nilecity (din sockiplast i gympasalen) men här bjuds nu på en del av gaypolisen Apache från Överkalix framträdande i Glenn Killing i Manegen, där minst tre citat kan noteras. Det bär mig emot att skriva han istället för honom, men det är ju citat så det ska ju vara så, särskilt när det är norrländsk dialekt, hur ofta har jag inte fått rätta min far redan.

        - ...å du bandet här, fyfan va de ser ut... men du han är fin!
        - Han gillar du?
        - Ja gud, tänk dig han me schmör på...


Apache tittar beundrande på bandmedlemmen ett tag. Killing avbryter fantasierna genom att ta Apache på axeln och säga:

        - Kanske kan få träffa honom senare på kvällen, så...

Apache lägger sin hand på Killings, vänder huvudet och blicken mot honom för en stunds tystnad följt av ett plötsligt:

        - Mullenöh!
        ...Du, Killing, har du sett han som sitter här borta, han ser ut som en rallare... Vill du kela?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0