Installera kärlek.

Kunden: Jag klarar av det. Jag är inte så värst teknisk, men jag tror att jag är redo att installera nu. Vad skall jag göra först?
KS rep: Första steget är att öppna ditt HJÄRTA. Har du hittat ditt HJÄRTA, frun?
Kunden: Ja, det har jag, men det är åtskilliga program igång just nu. Är det okej att installera medan de är igång?
KS rep: Vilka program är det som är igång frun?
Kunden: Låt mig se... Jag har SÅRAD.EXE, SJÄLVKÄNSLA.EXE, AVSKY.EXE och ORÄTTVISA.COM igång just nu.
KS rep: Det kommer inte att vara några som helst problem. KÄRLEK kommer automatiskt att radera SÅRAD.EXE från ditt nuvarande operativsystem. Det kan komma att ligga kvar i det permanenta minnet, men det kommer inte längre att störa andra program. KÄRLEK kommer så småningom att skriva över LÅGSJÄLVKÄNSLA.EXE med en egen modul som kallas HÖGSJÄLVKÄNSLA.EXE. Däremot måste du helt och hållet stänga av AVSKY.EXE och ORÄTTVISA.COM. Dessa program förhindrar KÄRLEK att installeras på rätt sätt. Kan du stänga av dem frun?
Kunden: Jag vet inte hur man stänger av dem. Kan du tala om för mig hur jag skall göra?
KS rep: Med nöje. Gå till Startmenyn och dra igång FÖRLÅTANDE.EXE. Kör programmet så många gånger som behövs tills AVSKY.EXE och ORÄTTVISA.COM är helt raderade.
Kunden: Okej, jag är klar. KÄRLEK har börjat installera sig själv. Är det normalt?
KS rep: Ja, det är det. Du borde få ett meddelande som säger att det kommer att återinstallera sig för att hålla HJÄRTA igång. Ser du meddelandet?
Kunden: Ja, det gör jag. Är installationen färdig?
KS rep: Ja, men kom ihåg att du bara har grundinstallationen. Du måste börja ansluta dig till andra HJÄRTAn för att få tillgång till uppgraderingarna.
Kunden: Ojdå... Jag fick ett felmeddelande med en gång. Vad skall jag göra?
KS rep: Vad står det i meddelandet?
Kunden: Det står "FEL 412 - PROGRAMMET KÖR INTE PÅ INTERNA KOMPONENTER". Vad betyder det?
KS rep: Oroa Er inte frun, det är ett vanligt problem. Det betyder att programmet KÄRLEK är inställt för att köras på externa HJÄRTAn, men har ännu inte körts på Ert HJÄRTA. Det är en av de där komplicerade programmeringsprylarna, men i icke-tekniska termer betyder det att du måste ha "KÄRLEK" till din egen maskin innan den kan ha "KÄRLEK" till andra.
Kunden: Så vad skall jag göra?
KS rep: Kan du hitta en katalog som heter "SJÄLV-ACCEPTANS"?
Kunden: Ja, den har jag.
KS rep: Utmärkt, du börjar bli bra på det här.
Kunden: Tack.
KS rep: Varsågod. Markera följande filer och kopiera dem till katalogen "MITTHJÄRTA": FÖRLÅTSJÄLV.DOC, SJÄLVKÄNSLA.TXT, INSEVÄRDE.TXT och GODHET.DOC. Systemet kommer att skriva över alla filer som kommer i konflikt med dessa och dessutom korrigera all felaktig programmering. Du måste också radera SJÄLVKRITIK.EXE från alla kataloger och sedan tömma papperskorgen för att säke
Kunden: Ja?
KS rep: KÄRLEK är ett gratisprogram. Se till att du ger det och dess olika moduler till alla du möter. De kommer i sin tur att dela det med andra människor och de kommer att ge en hel del häftiga moduler tillbaka till dig.
Kunden: Det skall jag göra. Tack så hemskt mycket för hjälpen!

Kommentarer
Postat av: Göran

Härligt skrivet!

kan du förmedla en kontakt med KS rep?
en uppdatering ibland kan behövas.

Lycka till med installationen.

2007-11-03 @ 08:38:40
URL: http://minruta.blogspot.com/
Postat av: Annchen

Jag tror programmet uppdaterar sig själv automagiskt ;-) Jag får väl börja med att nyttja programmet för interna komponenter. Har dock inte skrivit texten själv...

2007-11-04 @ 04:01:02
URL: http://naktergalning.blogg.se
Postat av: Göran

VA, och jag som trodde.. det kändes ju som om du skrivit. ja, ja

2007-11-04 @ 15:56:57
URL: http://minruta.blogspot.com/
Postat av: Annchen

Jag är dock en hejare på att kopiera och klistra in och snygga till! Det har jag väl gjort bra, inte sant? Vet inte riktigt vart det kommer ifrån, en sån där grej som sprids på internet, så kunde inte ange källan...

2007-11-04 @ 16:49:13
URL: http://naktergalning.blogg.se
Postat av: Göran

kanonbra klippt och klistrat...
ibland får man ju bjuda på att ngn annan kan komma på ngt bra oxå. ;)

2007-11-04 @ 19:34:58
URL: http://minruta.blogspot.com/
Postat av: Annchen

Ja absolut, jag har mina ljusa stunder, men som tur var finns det även en sol som lyser upp tillvaron ofta också. Jag kan ju inte finnas tillgänglig för alla... ;-) Däremot kan man ju alltid försöka dela med sig ljus,även om det är andras ljus ibland. :)

2007-11-04 @ 21:12:09
URL: http://naktergalning.blogg.se
Postat av: Göran

ljust det...
;)

2007-11-04 @ 23:14:39
URL: http://minruta.blogspot.com/
Postat av: Annchen

förtljusande...

2007-11-05 @ 00:58:35
URL: http://naktergalning.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0