Kon i båset.

Man saknar inte vad man har förrän det är borta.
Man saknar inte kon förrän båset är tomt.


Jag saknar min näsa.

Kom tillbaka.
Jag lovar att jag inte ska ta dig för givet igen.
Jag ska lägga mig om natten för att sova och njuta varje andetag jag kan ta genom dig.
Du är en av de delar av mig som kommer först.
Du utforskar världen åt mig.
Du kämpar tappert på, dag ut och dag in, med att hjälpa till att hålla mig vid liv.
Känner du dig förbisedd? Tar munnen för stor plats?
Munnen är bra till många saker men saknar ibland din tysta elegans.
Näsan, jag lovar, jag tycker om dig.
Är det för att jag klagade på dig i måndags?
Det kändes konstigt att det läckte luft genom näsan när jag sjöng.
Det var ju inte ditt fel egentligen, det var nässprayen som jag tvingade i dig.
Förlåt att jag klagade.
Kan vi inte sätta stopp för den här strejken?
Jag saknar dig.
Kom tillbaka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0