Köring the day away.

Jag kände på mig att det skulle bli fel någon gång, det kändes bara som en tidsfråga (lite tvetydigt där dessutom) tills jag skulle ta fel på tiden. Idag hände det. Jag stressade iväg till kören en timme för tidigt. Klockan var tio över fem när jag öppnade dörren till replokalen och trodde jag var sen, men den var tom! Förvirrad gick jag till körlokalen där tre andra tjejer satt i sofforna och softade lite och det var först där jag förstod att jag tagit fel. Förstår inte riktigt hur det gick till, men blev väl förvirrad av all sömn inatt och måste ha tänkt på torsdagskörens reptid som är fem till åtta istället för sex till nio som idag. Kunde knapra i mig lite knäckebröd och frukt under väntan i alla fall. Vi sjunger julmusik för fullt i båda körerna nu.

        - Måste man andas?
        - Det rekommenderas.


Det tipset fick en tjej i kören av dirigenten när vi diskuterade andningar i en sång. Efter repetitionen blev det fika, snack och sång som vanligt. Har alltid svårt att slita mig så jag brukar bli kvar till slutet, så även idag där uppbrottet inte blev runt 23.30. Ganska många manskorister med på efter-köret idag, så fick flera smakprov på smäktande manskör idag, det är verkligen något att njuta till. Försökte övertala dem till att komma och sjunga serenader för oss oftare.

För övrigt kan jag tillägga att väggklockan i vår körlokal har en påklistrad bild av körlegenden Eric Ericsson på sig, vilket jag noterade idag. Nämnde att jag har hans autograf (det är nog min enda dessutom) och det var lite kul att det för en gångs skull ändå var folk som vet vem han är när jag kläcker ur mig det. Han dirigerade när vi sjöng för kungen då han fyllde 50 och jag gjorde likadant som en kompis i klassen som bad om hans autograf. Tilläggas kan dessutom att vi efter detta tillfälle fick ett slags diplom med idolbild på kungen som tack för att vi sjöng. Den kopierade namnteckningen därpå var dock hovmarskalkens.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0