Likt sand i ett timglas, så är dagarna i våra kalendrar.

Det verkar finnas många dagar nu. Köpfri dag på lördag - en aktion för att få oss att minska vår konsumtion, för världens skull. Hello-dagen idag (igår) där man ska hälsa och le mot tio personer man inte känner om jag förstått det hela rätt.. Jag hälsar konstant på folk om dagarna när jag jobbar, så det är inte så svårt. Kanelbullens dag 4 oktober instiftades 1999. Ostkakans dag 14 november firas sen 2004. En dag att bära röda tröjor för att visa stöd för munkarna i Burma - troligen en engångsföreteelse dock. Internationella toalettdagen 31 oktober. Hela oktober tillägnas Rosa bandet och bröstcancer. Alla hjärtans dag.

Det dyker upp nya dagar hela tiden och frågan är hur man ska hålla reda på alla. Eller egentligen kanske man ska fråga sig om man verkligen vill hålla reda på alla dessa dagar. Vilka dagar behöver vi och vilka dagar saknar vi? Egentligen borde man ju hedra det goda dessa dagar står för konstant. Eller äta bullar när man känner för det. Spontana ömhetsbetygelser blir så mycket mer betydelsefulla än påtvingade "jag-måste-spendera-pengar-på-något-så-jag-köper-första-bästa-pryl-jag-hittar".

När gav du någon någonting sist?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0