Likt sand i ett timglas, så är kommentarerna i våra bloggar...

145 inlägg och 115 kommentarer. De börjar komma ifatt! Visserligen är väl hälften av kommentarerna mina. Saknar några funktioner på den här sidan egentligen, som en svarsfunktion till exempel. Tänk om kommentarerna kommer ifatt inläggen? Om bloggen består av mer kommentarer än inlägg? Ska det vara så? Jag ska inte klaga, det är trevligt med kommentarer, lite feedback. Kom på mig själv igår med att vara så inne i kommentarerna att jag glömde bort inlägg. Och vad ska folk då kunna kommentera? Man kan ju blogga av olika anledningar. Jag vet inte riktigt varför jag gör det. Vet inte ens riktigt varför jag började. I början smög jag lite med att jag hade en blogg, var inte många som hade adressen. Nu sprider jag den lite mer, vilket leder till att jag inte vet vilka som läser, förutom vissa, bara hur många. Det var det här med att komma på vem man är och vad man vill. Mitt ständiga problem. Jag vet inte ens vad jag vill med det här inlägget. :-)

Jag tycker ändå om formen att uttrycka sig på, ett forum att ventilera sig på och så får andra välja själva om och hur noggrant de vill läsa. Försöker hålla mig mer till tankar än vad jag har gjort under dagen, inbillar mig att det är mer intressant att läsa än vad jag har gjort (spenderat dagen i sängen, sjungit med kören eller jobbat), vad jag har ätit eller vad jag har sett på tv. Det lever sitt eget liv ibland dock, inser att det är precis det jag skriver om ändå. Det spelar ändå inte så stor roll, jag kommer aldrig bli en kändisbloggare med hundratals besökare per dag. Och det passar mig rätt bra. Det måste vara en enorm prestationsångest.

Kanske någon som vill kommentera det här nu. Frågan är vilken kategori ni faller under då i Fjellborgs guide till bloggkommentatorernaTjuvlyssnat.

Kommentarer
Postat av: Bonde

Jag tar risken och kommenterar! Men vågar nog inte se vad jag blir... kan ju bli misogyn...

2007-11-11 @ 12:14:43
Postat av: Annchen

Misogyn hoppas jag inte. Hoppas det inte är en pik till mig att sluta blogga...

Misogyna Mannen: Hatar allt med två x-kromosomer och är inte sen med att tala om det. Finge han bestämma så skulle kvinnor stå kedjade mellan spisen och sängen. Inte blogga.
Släkt med: Trollet.

2007-11-13 @ 01:39:14
URL: http://naktergalning.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0