To do, med anledning av flytt.

  • Säga upp den här lägenheten.
  • Skriva kontrakt.
  • Försöka hjälpa Petra till att hitta nånstans att bo också. (Har nu en egen liten lägenhet efter att ha bott hos mormor ett tag)
  • Skaffa egen hemförsäkring. (På G, Petra har fixat, delar på den vi har)
  • Skaffa internet. När det som redan fanns slutar funka skaffar jag BBB.
  • Packa.
  • Packa upp. (Handlar mest om att packa om nu)
  • Skaffa flytthjälp.
  • Hyra något att flytta i. Liten lastbil bokad 16-20 på måndag.
  • Ska man ha hemtelefon? (Behåller numret vi har, överföring fixad.
  • Köpa ny fast, bärbar telefon.
  • Skaffa mikro.
  • Skaffa dammsugare. (Mor och far sponsrar)
  • Skaffa soffa/bäddsoffa. (Jag vill till IKEA och Jysk och spana)
  • Skaffa soffbord.
  • Skaffa brödrost.
  • Skaffa stekpanna, tekula, diskställ, skoställ och kanske andra små saker också.
  • Skaffa fåtölj(er)? (Får låna två av Petra)
  • Skaffa stor hylla som rumsavdelare?
  • Rensa ut saker man kanske inte behöver längre, skänka/ sälja böcker/filmer t.ex.? (Rensat lite kläder)
  • Adressändring.
  • Skaffa DKNY Green Apple-parfymen nu när jag inte längre kommer bo med en/två till som har samma.
  • Får man elleverantör automatiskt?
  • Inflyttningsfest.
  • IKEA kanske i samband med flytten, när man ändå har tillgång till transporthjälpmedel?
  • Kan man få tag på nån liten vagn att köra kartonger på mellan dörr till hiss här t.ex.? Det är en låååång korridor och vi bor längst bort såklart. Konsum var snälla och lånade ut.
  • Reda ut eventuella ytterligare ersättningar på nuvarande lägenhet angående fuktskadan, helst innan avflytt.
  • Flyttstädning.
  • Hack i golvet och fettfläck på väggen i nya lägenheten, ska man fixa det temporärt med matta och sätta upp något över på väggen, eller faktiskt satsa på att bo där tillräckligt länge för att åtgärda det på en gång?

Vad glömmer jag? Kommer nog lägga till och stryka allteftersom.

Kommentarer
Postat av: iPhan

Är du handelsmedlem har du hemförsäkring genom facket, kan dock behöva kompletteras med allrisk.
Man måste ringa till en elleverantör och be om att få bli kund.
*kram*

2007-10-25 @ 08:44:24
Postat av: Charlotte

Ujujuj, du har att göra. Lycka till med listan - och "Inflyttningsfest" är ju en trevlig punkt. Och jag hade nog väntat lite med att börja renovera skavanker, unna dig att pusta ut efter flytten och hinna bo in dig innan du tar fram roller och golvspett.
(Tack för fredags/måndags-filmen - jag älskar pingviner! Jag kommer att känna mig som en studspingvin imorgon.)

2007-10-25 @ 11:37:31
URL: http://www.charlotte.nu
Postat av: Annchen

iPhan, jag är tyvärr inte det, funderat på det förut dock, så får se hur jag gör. fick med ett papper när jag skrev på kontraktet med anmälan till göteborgs energi var det nog. hittade en grej på facebook som skulle passa dig, maclover, med iHave och iWant :)

Charlotte, ja, pingviner är söta :) Kommer nog inte renovera på en gång heller, men iaf diskutera möjligheterna med fastighetsskötaren när vi inspekterar lgh vid inflytt. Bor där nog ett tag och känner efter hur permanent det känns, och känner jag mig själv rätt så fixar jag det under tider tillfälligt och orkar sen inte göra så mkt mer :)

2007-10-25 @ 13:48:57
URL: http://naktergalning.blogg.se
Postat av: Ekorren

Äsh du är juh stor nu....

Snart kommer du göra ett av 3 alternativ.

1.Hitta kärleken vilket leder till att ni belånar er och köper villa/hund och en volvo.

2.Får hemlängtan till Stockholm och flyttar "hem"...

3.Blir en vanlig Svensson som satsar allt på livet och kommer på vid 60 att du gjort bort dig...Men under tiden så passar du på att flytta till större då du behöver plats för alla dina filmer böcker....

Jag är inne på punt 3 nu iaf ;)

2007-11-27 @ 00:23:11
URL: http://www.ekorren.de
Postat av: Annchen

Så vad sägs om att bli kär i en filmtok i Stockholm då? Du är inte 60!

2007-11-28 @ 03:20:24
URL: http://naktergalning.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0