Låna eller ta med, men inte både och.

På IKEA får man låna en katalog när man går runt i butiken om man vill. De är tydligt markerade med "LÅNEKATALOG" och att man ska lämna de i kassan när man betalar. Det känns väldigt noga med att man absolut inte får ta med sig dom hem. Jag ville dock ha en katalog och frågade på vägen ut hur jag skulle kunna få en. "Det kan du få av mig" och så tar hon fram en som hon ger mig. Nu är min fråga: vad är poängen med lånekatalog? Om de ändå har kataloger man får, varför skilja på dom och lånekatalogerna? Ifall folk har smutsat ner dom? Katalogburet IKEA-virus? Om någon har rivit ut nånting så man inte får tillfälle att köpa produkterna på den sidan?

För övrigt måste jag säga att jag känner mig lite duktig som bara köpte två saker på IKEA idag. En gardinstång och gardiner. Annars är det väldigt lätt att komma därifrån med betydligt mer saker än man hade planerat.

Kommentarer
Postat av: Thomas

Men hon ville köpa destå mer =)

2007-09-15 @ 20:18:52
Postat av: Annchen

Äh, du var stolt över mig du med :) Och det är väl inte mitt fel att de inte hade det jag ville ha! >_<

2007-09-15 @ 21:34:59
Postat av: Anonym

jag är alltid stolt över dig anna =)

2007-09-16 @ 00:21:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0