Lärdomar.

Den här helgen har jag lärt mig att:
  • Det är roligt att gå på spex.
  • Om man ska hem direkt efter en konsert kan man få med sig blommor.
  • En bukett blommor kommer verkligen inte alls till sin rätt när den står i övrig total kaos.
  • När man väl kommer iväg (t.ex. på klassfest) så får man oftast trevligt, även om man inte är så sugen innan.
  • Man borde fika oftare och se till att träffas oftare.
  • Ibland måste man välja bort något man egentligen vill för att prioritera något annat när tiden inte riktigt räcker till.
  • När man dammsuger bör man hålla koll på slangen.
  • Man bör inte tappa speglar och tv-apparater i golvet.
  • Om man flytter på en möbel kan man behöva flytta på alla andra också.
  • Ibland är det svårt att möblera. Men roligt ändå.
  • Om man prioriterar fika och städning räcker inte tiden till för att plugga.
  • Det är ganska tråkigt att städa själv.
  • Det är svårt att vända på en säng själv utan att skada benen.
  • Att tömma och ta reda på varför handfatets vattenlås läcker är lätt att glömma.
Jag har även lärt mig ett nytt uttryck, via tjuvlyssnat.se.

Gustav Adolfs Torg, Malmö
Ett gäng på cirka 10 tjejer, ~18, står och väntar otåligt på 7:ans buss, som är försenad.

Tjej 1: Ska du inte bjuda med din pojkvän?
Tjej 2: Nej, inte ens jag kallar honom för pojkvän.
Tjej 1: Men du duschade ju hos honom?
Tjej 2: Ja, var ju tvungen. Jag hade ju "polerat hans traktor".

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0