Valwebb.

Läste att Växjö Universitet har en kurs om Harry Potter. Massa trettonåringar som har sökt den, men eftersom Svenska B var ett krav för att få läsa kursen så måste de bli avvisade. Stackars.

Harry Potter och hans världar, 7,5 högskolepoäng

Beskrivning
Kursen ger kunskap om J. K. Rowlings författarskap samt intermediala perspektiv på Harry Potter och hans värld. I kursen ingår litteraturvetenskaplig terminologi, samt studier av fantasygenren. Kursen examineras genom ett självständigt fördjupningsarbete.


Jag ska inte välja Harry Potter, men dock inriktning på min utbildning. Har velat och funderat massor, som vanligt, men nu har jag bestämt mig för att ta samma inriktning som jag valde från början. Nu gäller det bara att lista ut hur jag ska göra det på skolans valwebb. Självklart väntar man till sista stund med att göra det också, dum som man är. Imorgon är sista ansökningsdagen.

Jag har en känsla av att det var något mer jag skulle göra idag, men kan inte komma på vad. Förslag?



Nu kom jag på vad jag glömde. Jag har ju fått en avi och tänkte hämta det innan kören. Nu prioriterar jag nog mat dock, kanske ett besök till soprummet. Det är ju alltid mysigt liksom. Underbara aromer. Undrar vad jag har att hämta på Posten dock. Parfym? Linser? Har jag beställt något som jag glömt bort? Jag får se imorgon. Ni vet, den där dagen där det inte står någonting alls i min kalender. Det är imorgon. Underbara dag. Jag ska bara... städa. För det är ju... roligt.

Kommentarer
Postat av: Therese

Oj, att man inte sökte den kursen! SÖkte vanlig litteraturvetenskap istället! Attans! Soprum ja...och dörren lyckas alltid slå igen precis innan man hunnit ut igen så att man tvingas ta i det äckliga handtaget. Livet är hårt ;)

2008-04-15 @ 13:30:53
URL: http://www.ekorren.de/therese
Postat av: Annchen

Det var parfym Posten skickade till mig.

Vårt soprum har automatisk dörr, så om den slår igen behöver man bara trycka på en knapp. Kan dock inte påstå att jag trivs särskilt bra därinne ändå. The smell!! Usch.

2008-04-15 @ 21:53:31
URL: http://naktergalning.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0