Var det ett happy ending eller inte?

Nattens dröm var sjuk och jag inser att den har med gårdagens intryck att göra.

Jag var detektiv i polisen, eller så var det bara så jag sa när jag ringde SOS Alarm.
Då hade jag genom tips upptäckt att det fanns en fasttagen kvinna under marken.
Jag bekräftade detta genom att sticka ner en pinne i ett hål mellan två stenplattor.
När jag träffade kvinnan som verkade sitta rakt under hörde jag "ohajajajajbuff!".
Jag ringde för att ge larm och kunde inte komma på vad det var jag var, detektiv?
Hon brann nog tyvärr inne, och kvar blev bara en svart handske som var behandlad.

Mördaren såg väldigt konstig ut
, satt ihop med trådar och hade metall lite här och där.
Jag blev förföljd och gjorde en undanmanöver med två bilar för att finta bort mördaren.
Körde nerför en brant för att gömma bilen vilket mördaren också gjorde,
men jag hade dubbelfintat och på något sätt körde min bil iväg utan mig och mördaren därefter.

Efter nån scen i ett hus där jag insåg att det inte fanns något sätt att vinna så att alla klarade sig så kröp jag fram till en bomb mördaren (som såg ut som en clown med röd krullig peruk) hade förberett och ställde fram den att sprängas direkt. Jag hann precis  undkomma genom fönstret. Eventuellt flög jag iväg med tryckvågen. Sen låg jag där i öknen tills jag såg en fot, som var väldigt opererad och satt ihop med snören och hade långa metallnaglar i olika färger, och då började pulsen slå snabbare för det såg ut som clownmördaren. Sen såg jag dock att stortån var en mänsklig tånagel som var vackert rödmålad och då insåg jag att det var en vanlig människa. Tittade upp och blev glad när jag såg att där stod en tjej jag trodde hade dött i explosionen, som kanske var min dotter (kan hon ha hetat Sofie eller Melinda?) med söta fräknar över axlarna och sa med ett leende: Jag är kirurg!

Och där var drömmen slut så jag vaknade.
Jag kan inte minnas att jag drömt en dröm ända till slutet förut.
Nu minns jag inte längre vilka andra delar i drömmen jag kände igen,
men de fräkniga axlarna kommer från en av Silverfiskens bilder.

Kommentarer
Postat av: Theres

Denna dröm var bland det konstigaste jag hört talas om. Anna, hur mår du?! ;0)

2008-08-24 @ 10:26:18
Postat av: Anna / Annchen

Haha, när jag väl drömmer nåt kan det bli ganska konstiga saker, som synes i dröm-kategorin här. Det är kul att skriva ner för annars glömmer man så snabbt. Jag mår fint, är kanske lite sugen på att mörda nån eller nåt... så... vad gör du på fredag? ;)

2008-08-24 @ 23:33:22
URL: http://naktergalning.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0