Vilket kaos.

Först skulle jag till M.
Sen skulle E också med.
Vi skulle ta det lugnt, äta middag.
Sen skulle E ta med pojkvän, men fortfarande middag.
Sen skulle E's pojkvän ta med killkompis.
M skulle ha med två tjejkompisar.
M tyckte jag skulle ta med mig någon också, så jag frågade S som bor nära M.
Sen skulle det bli sent, och middag skulle bli festaktig.
Sen bestämde vi oss för att vara hemma hos mig istället.
E's pojkvän och killkompis anade tjejmiddag och bangade.
B ringde och ville promenera, så jag bad honom komma också.

Just nu är jag allmänt förvirrad.
S är här om en kvart, B kommer vid åtta.
I övrigt har jag ingen aning, vet inte ens om det blir middag eller fest.
M har en hund som blivit sparkad av en häst och är på väg till akuten.
Kanske kommer hon inte alls. Jag tror E kommer.

Det här kan bli en spännande kväll, jag har ingen aning om vad som händer längre, eller vilka som kommer eller om vi ska laga mat eller köpa, och i så fall vad. Men det kanske är fest hemma hos mig ikväll. Tror jag. Hur gick det här till?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0